mandag 14. desember 2009

Variasjoner av stearinlys

I den anledning at jeg på lørdag så noen primitive kubelys og likte dem så godt at jeg måtte le, bestemte jeg meg for å skrive denne listen. Dessuten foreslo Philippe det.
♥ Telys (vanlige)
♥ Fancytelys i gjennomsiktig plastkopp og gjerne farge eller pynt

♥ "Kubelys" i merkelige former; altså ikke kube
♥ Vanlige kubelys som kanskje til og med matcher servietene

♥ Lange lys til å ha i lysestake

♥ Fargede lys, for eksempel lilla, som man blandt annet kan tenne i adventstiden

♥ Fargede lys lagd med farget stearin
♥ Fargede lys som bare faker, og egentlig er hvite på innsiden
♥ Dritstygge lys som man har støpt som barn, og som man ikke kan kaste fordi man har lagd dem selv, men ikke kan bruke fordi de er stygge
♥ Honninglys, lagd med honningplater isteden for stearin (gjerne med rød sløyfe rundt)
♥ Supermannlys


Julekalenderliste:
♥ 1. desember skal du gå til innkjøp av fine julekuler og henge dem i taket!
♥ 2. desember skal du gå ut i snøen og lage snøengler! Dersom det ikke er snø der du bor må du lage immaginære snøengler.
♥ 3. desember skal du se på "Jul i Svingen" klokken 18 på nrk. Det er faktisk ganske koselig.
♥ 4. desember skal du drikke juleøl.
♥ 5. desember skal du ta deg en tur til Deli de Luca og fråtse i cupcakes. De. Er. Så. Gode. (Tror jeg skal bestille opplag av dem til muffinsvognen min♥)
♥ 6. desember skal du tenne det andre julelyset!
♥ 7. desember skal du klippe snøkrystaller
♥ 8. desember skal du legge deg i sengen litt tideligere enn du gjør til vanlig, og tenke over hva du vil legge i ordet gledjefnatt
♥ 9. desember skal du lære deg "let it snow" utenatt
♥ 10. desember skal du se
denne videoen igjen!
♥ 11. desember skal du kjøpe Midwinter Graces, hvis du ikke har gjort det allerede.
♥ 12. desember skal du lage kreative pepperkakefolk..:D
♥ 13. desember skal du gå i Luciatog. Enten i fellesskap med ander tøffe mennesker, eller alene!
♥ 14. desember skal du sætt opp fuggelbænd

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker sånne honninglys! Elsker de, virkelig! De lukter så utrolig godt, altså.

    SvarSlett
  2. Fuggelbænd, ikke guggelbænd. Med mindre det var den nynorske versjonen av google, da.

    SvarSlett
  3. Toggy: Jeg og! Jeg lagde alltid sånne til mormor da jeg var liten, for hun tåler ikke stearinlysrøyk..

    Ghost of Goldwater: wups, skrivefeil. Nå er det rettet opp:)

    SvarSlett